اسفند ۲۳, ۱۳۹۷

سالاد همبرگر

طرز تهیه

 

همه برگر را با یک نان گرد و ضخیم تصور می‌کنیم که خب همان نان کالری بسیاری به این ساندویچ اضافه می‌کند. اما امروز یک دستور پخت خاص را برایتان آماده کرده‌ایممی‌توانیدبدون اینکه نگران مقدار کالری باشید از برگر خود لذت ببرید. در این دستور پخت نان حذفشده و به جای انواع سبزیجات اضافه شده است. سبزیجات از منابع بسیار غنی فیبر هستند و فیبر علاوه بر اینکه سیرتان می‌کند به دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند عملکرد بهتری داشته باشد. گوشت نیز منبع پروتئین است آن هم از نوع کاملش. شاید این سالاد در نگاه اول سیرکننده نیاید اما پروتئین و فیبر دقیقاً کاری می‌کنند که احساس سیری کنید.

🥗 مواد لازم:

 

یک دوم یک پیاز قرمز متوسط

یک چهارم فنجان جعفری خرد شده

سه چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه

پنج هشتم قاشق چای خوری نمک

یک چهارم قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز

یک چهارم قاشق چای خوری میکس ادویه جات

دو حبه سیر

۱۷۰ گرم گوشت چرخ کرده گوساله ۹۰ درصد

۱۱۵ گرم گوشت چرخ کرده بره

یک تخم مرغ بزرگ

اسپری پخت یا مقداری روغن

یک دوم فنجان ماست یونانی ساده

یک چهارم فنجان سس مایونز (ترجیحاً کانولا)

دو قاشق غذا خوری آب لیمو تازه

یک دوم یک خیار متوسط

۱۴۰ گرم برگ کلم یا برگ کاهو

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون

یک گوجه فرنگی متوسط که به هشت قسمت تقسیم شده باشد

 

🥘 روش پخت:

فر را با دمای بالا گرم کنید

نصفه پیازی که دارید را به دو قسمت تقسیم کنید. یک نیمه از پیاز را داخلمخلوط کن قرار دهید. دو قاشق غذا خوری جعفری، یک دوم قاشق چای خوریفلفل سیاه، یک دوم قاشق چای خوری نمک، فلفل قرمز، میکس ادویه جات و سیر را اضافه کنید. سپس مخلوطشان کنید تا خوب میکس شوند. گوشت گوساله و بره و تخم مرغ را اضافه کنید و دوباره همه را با هم ترکیب کنید.

میکس گوشت را به ۸ برگر مساوی تقسیم کنید. برگرها را روی سینی پخت قرار دهید و به مدت ۶ دقیقه در فر بگذارید تا درست شوند.

ماست، مایونز، یک قاشق غذا خوری آب لیمو، دو قاشق غذا خوری جعفری باقیمانده، یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه و یک هشتم قاشق چای خوری نمک را با هم ترکیب کنید. نیمه خیاری که دارید را رنده کنید. خیار رنده شده را در میکس ماست بریزید.

برگ‌های کلم یا کاهی را با روغن و آب لیموی باقی مانده ترکیب کنید. خیار و پیازباقی مانده را حلقه حلقه کنید. میکس کلم را بین چهار بشقاب تقسیم کنید و رویشان پیازهای حلقه شده، خیار حلقه شده و گوجه فرنگی را قرار دهید. روی هر سالاد دو عدد برگر قرار دهید سپس به صورت مساوی روی هر کدام سس بریزید

 

  • اطلاعاتی که در ادامه می‌آید مربوط به یک وعده از این غذا است.
کالری۲۸۷
چربی در یک وعده ۱۸.۹ گرم
چربی اشباع در یک وعده ۵.۳ گرم
چربی غیر اشباع در یک وعده ۹.۵ گرم
چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده ۲.۶ گرم
پروتئین در یک وعده ۲۱ گرم
کربوهیدرات در یک وعده ۸ گرم
فیبر در یک وعده ۲ گرم
کلسترول در یک وعده ۱۰۴ میلی گرم
آهن در یک وعده ۴ میلی گرم
سدیم در یک وعده ۵۲۰ میلی گرم
کلسیم در یک وعده ۸۴ میلی گرم
قند در یک وعده ۳ گرم
دستور تهیه غذای خانگی
درباره نویسنده سایت کلبه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *